HOPE center

29 oktober 2023 - Freetown, Sierra Leone

Vanmorgen ben ik met een groepje bij het HOPE center geweest om de kerkdienst met de mensen daar bij te wonen. Het HOPE center staat voor Hospital OutPatient Extension. Dit is een opvangplek op een paar kilometer afstand van het schip. Hier gaan de patiënten naar toe na de operatie en verzorging op het schip om verder aan te sterken voordat ze weer naar huis gaan. Maar hier zijn ook nieuwe patiënten die wachten totdat ze aan de beurt zijn, ergens komende week/weken. Ze weten niet wanneer want dat hangt van zoveel factoren af. Is hun gezondheid goed genoeg, is de afwijking echt wel te behandelen. Dus ze leven daar in het onzekere. En dat is

20231029_110124

wat je ziet in het HOPE center, de blijdschap van de patiënten die de operatie achter de rug hebben en hoop hebben op een beter leven tegenover de spanning van degenen die nog niet zijn geweest. En zoveel kinderen zijn er nu want binnenkort komt er een kinderarts opereren. Het is zo jammer dat je geen foto's mag maken. Maar wel een geluidsopname gemaakt want het is een prachtige taal en ze zongen zo mooi samen! Een hele bijzondere plek om te zijn! De mensen zijn zo ontzettend dankbaar ❤️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fenny Karkdijk:
    29 oktober 2023
    Wat een mooie, rijke ervaringen….geweldig om te lezen!
  2. Anita:
    🙏🙏
  3. Bea:
    Hoi Petra,

Het hope // samen daar naar toe.
    Wat fijn omdat zo samen bij te wonen.
    Mooi om die blijdschap van patiënten te zien.
    Dankbaarheid🙏 in omgang en samen zingen!!🎶🎶
    Ook weer een bijzondere ervaring.
    Mooie Zondag verder.

Bea😘
  4. Essie:
    ❤️
  5. Carmen:
    29 oktober 2023
    Wat bijzonder om dit allemaal mee te maken. Wat doe je goed werk daar!
  6. Ludwien:
    29 oktober 2023
    Petra wat mooi dat dit kan en wat fijn om dan te zien dat de mensen zo dankbaar zijn. Wat een andere wereld. Dat jij hier jou bijdrage kunt leveren is wel heel mooi.
  7. Jolanda:
    29 oktober 2023
    Wat mooi om dit mee te maken. Patienten die zo dankbaar zijn......en daar doe je het voor!
    Onvergetelijke ervaring....
  8. Edward Anthonijs:
    30 oktober 2023
    Hoi Petra, ik liep wat achter dus heb net al je verhalen achter elkaar gelezen. Fantastisch wat je allemaal doet en meemaakt. Inspirerend om te lezen!
  9. Aly:
    30 oktober 2023
    Dit zijn ook kostbare belevenissen Petra! Ik merk aan je verhalen dat het je ook veel doet.
    En van het Afrikaanse zingen, zeker qua enthousiasme en volume, kunnen wij nog leren.🙂
  10. Esther:
    30 oktober 2023
    Wat mooi om de blijdschap van de geholpen patiënten mee te krijgen. En de spanning van de verwachting van deze mensen die nog geholpen moeten worden. Ik vind het heel bijzonder om allemaal te lezen. Nog een mooie week gewenst!